Krajowa Oferta Pracy - Powiatowy Urząd Pracy w Złotoryi

Pracodawcy mogą zgłaszać oferty pracy w dowolnie wybranym powiatowym urzędzie pracy, który znajduje się w powiecie działalności lub wykonywania pracy. Zgłoszenia można dokonać osobiście, telefonicznie, pocztą lub drogą elektroniczną. Przepisy nie narzucają sztywnej formy formularza, ale określają zakres informacji, które muszą być zawarte w ofercie.

Zgłoszenie musi obejmować dane dotyczące firmy, miejsca pracy, oczekiwań wobec kandydatów oraz metody realizacji oferty przez urząd. Obowiązkowe informacje należy podać, a w razie wątpliwości możliwe jest skontaktowanie się z urzędem. Urząd nie przyjmie oferty, jeśli zawiera treści dyskryminujące, została wcześniej zgłoszona w innym urzędzie lub brakuje danych obowiązkowych.

Odmowa przyjęcia oferty może również nastąpić, gdy pracodawca został ukarany lub skazany za naruszenie przepisów prawa pracy w ciągu ostatnich 365 dni lub toczy się wobec niego postępowanie w tej sprawie. Po zrealizowaniu oferty w własnym zakresie, należy poinformować urząd pracy.

Informacje o wybranych załącznikach

  • KRAJOWA OFERTA PRACY doc.czerwiec 2025(4).docx:

    Załącznik zawiera szczegółowy formularz oferty pracy, w którym pracodawcy mogą zgłaszać wolne miejsca zatrudnienia oraz wymagania dotyczące kandydatów. Kluczowe informacje obejmują dane pracodawcy, rodzaj pracy, kwalifikacje wymagane od kandydatów oraz zasady kontaktu z urzędami pracy.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Zgłoszenie oferty pracy

Pracodawco, swoją ofertę pracy możesz zgłosić tylko w jednym wybranym przez siebie powiatowym urzędzie pracy, może to być urząd w powiecie, w którym prowadzisz swoją działalność albo w powiecie gdzie będzie wykonywana praca albo w dowolnym wybranym przez siebie urzędzie w Polsce.

W tym celu możesz zgłosić się do urzędu osobiście i podczas wizyty dokonać zgłoszenia oferty. Możesz również zgłosić ofertę telefonicznie, a także przekazać ją do urzędu z wykorzystaniem poczty lub innych środków przekazu: faks, mail, e-formularz.
Obecnie przepisy nie określają jednolitego co do formy formularza, na którym należy dokonać zgłoszenia oferty pracy, określono jednak zakres informacji, jakie oferta musi zawierać aby urząd przyjął ją do realizacji i upowszechnił.

Dokonując zgłoszenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy musisz podać informacje dotyczące twojej firmy, zgłaszanego miejsca pracy, oczekiwań wobec kandydatów oraz sposobu, w który urząd będzie realizował ofertę.
Część informacji w zgłoszeniu jest obowiązkowa, część możesz dodać, jednak ich podanie nie jest obowiązkowe. W razie wątpliwości skontaktuj się z urzędem tel. 76-87-79-226 w godz 07:30 do 13:30
Pracodawco, pamiętaj! Urząd nie przyjmie oferty pracy jeżeli:

  • w jej treści zawrzesz treści dyskryminujące kandydatów do pracy,
  • swoją ofertę zgłosiłeś wcześniej w innym urzędzie pracy,
  • nie podałeś danych obowiązkowych i na wezwanie urzędu nie dokonałeś ich uzupełnienia.

Z odmową przyjęcia oferty przez urząd możesz spotkać się także jeżeli np. w okresie 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy zostałeś ukarany lub skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie przepisów prawa pracy albo jesteś objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy. W tym przypadku decyzja o przyjęciu lub odmowie realizacji oferty zależy od urzędu pracy. 

Pracodawco pamiętaj jeśli zrealizujesz ofertę we własnym zakresie powiadom o tym urząd pracy: TEL. 76-87-79-229 lub e-mail: wrzl@praca.gov.pl
 

Załączniki